couverture de ma version reliée, la VF n'étant pas encore dévoiléeSynopsis VOIn this mesmerizing debut, a competition between two magicians becomes a star-crossed love story.
The circus arrives at night, without warning. No announcements precede it. It is simply there, when yesterday it was not. Within nocturnal black and white striped tents awaits a unique experience, a feast for the senses, where one can get lost in a maze of clouds, meander through a lush garden made of ice, stand awestruck as a tattooed contortionist folds herself into a small glass box, and gaze in wonderment at an illusionist performing impossible feats of magic.
Welcome to Le Cirque des Reves. Beyond the smoke and mirrors, however, a fierce competition is underway - a contest between two young magicians, Celia and Marco, who have been trained since childhood to compete in "a game," in which each must use their powers of illusion to best the other. Unbeknownst to them, this game is a duel to the death, and the circus is but the stage for a remarkable battle of imagination and will.
Version Flammarion (j'ai retiré deux petits bouts dévoilant l'intrigue)Dans le mystérieux cirque des rêves, deux jeunes illusionnistes, Celia et Marco, s'affrontent dans une compétition sans merci pour laquelle ils sont entraînés depuis l'enfance. Alors que les deux jeunes gens[...], ils vont découvrir que [...].
Mon avis : J'ai eu un gros coup de cœur pour ce roman, très poétique et agréable à lire. Je ne savais pas où j'allais et quel était le but. Du coup, pendant toute l'histoire j'étais à peu près au même stade que les protagonistes et cela ne m'a jamais dérangé. J'ai pris énormément de plaisir à lire ce roman et j'espère que la traduction rendra justice à la plume de l'auteur.
InfosThe Night Circus (Le cirque des rêves)
Erin Morgenstern
Harvill Secker Hardcover (septembre 2011)
387 pages (GF) - 508 pages (poche)
16.68 € (GF) - 6.48 € (poche) - 5.77 € (numérique)
Fiche
Sortie en France prévue le 10 octobre 2012 à 21€